Yeni Ne Var ?

12 Haziran 2012 Salı

Clinique Solar Smart Spf50

 Malum artık güneş yüzünü iyice gösterdi.Kısa kollular,etekler şortlar çıktı.Güneşe karşı daha savunmasız kaldık.Güneş her zaman zararlıyken bozduğumuz atmosfer ve iklim şartlarıyla cilt kanseri riski iyice arttı.


Eğer güneş kremini sadece plajlarda kullanmayı düşünüyorsanız çok büyük bir risk altında olduğunuzun farkında değilsiniz.Zira güneşin size en küçük zararı erken kırışıklıklar ve cilt yaşlanması en büyüğü ise cilt kanseridir ki ikisi de hiç iç açıcı değil.
Bu yüzden yaz-kış koruma faktörlü kremler,ürünler kullanmamız gerekiyor.Tabi yaz gelince ben 100spf olsa atlar hale geliyorum çünkü kavrulmak benim en son istediğim şey.Hassas ve açık buğday-beyaz tenli olduğum için 50spf aldım.Çabuk bronzlaşmak için daha az spf içeren krem kullanmak ya da hiç kullanmamak! bana kalırsa büyük saflık!Bronz tene kıyafetleriniz daha güzel yakışabilir ama güneş cildi zannettiğinizden daha fazla yaşlandırıyor.Spf10 güneş kremleri bana çok komik geliyor.Fondotenimde bile spf15 var o kadar ne işe yarar ki?
Bir de esmer olanların az spf kullanması var ki onu da saçma buluyorum tamam beyaz tenliler kızarmış tavuğa dönüyor ama esmerler doğuştan spf mi içeriyor? Bu konuda mesleki ve ya gerçek anlamda bilgi sahibi olan varsa beni aydınlatsın.
Bu kadar isyandan sonra kreme gelebilirsem şunu söyleyebilirim ; Beklediğimden daha iyi çıktı ! Yani 50spf içeren bir kreme göre çok ince,kolay emiliyor,beyazlık kalmıyor ve makyajınızı etkilemiyor.Yani en azından benim kuru cildimi rahat ettirdi.
Kullandıklarım arasında en iyisi diyebilirim.Tabi kullanmadığım da çok marka var.Clinique den çok ürün kullandım bi tek güneş ürünü almamışım sanırım.Yağlı geldiği için kuru cildimle bile güneş kremlerinden kaçmaya çalışan ben hergün dışarı çıkmadan mutlulukla kullanıyorum :D
Yüzümde bi olumsuzluk yaşatmadı keza vücudumda da çok rahat ettirdi.Cildinizde olduğunu hissettiğiniz koruyuculardan değil yani :)
Resimlerden de görüldüğü gibi bir kaç hamlede emilmeye başlıyor. Yüz için olanı 50 ml vücut için olanıysa 150 ml. Uzunca bi süre yetecek kremlerden.Her birini 59 tl ye aldım.

Tabi güneş gözlüklerinizi ve geniş şapkalarınızı da unutmayın :) Benden size tavsiye koruyucu kullanmadan dışarı adım atmayın :)
O zaman bol güneşli günler diliyorum :)

8 yorum:

  1. Bildiğim kadarıyla söyleyeyim; Spf15 %94, Spf30 %97, Spf45 %98 koruma sağlıyor. Yani Spf miktarı arttıkça koruma iki katı artmıyor, bu genel anlamda yanlış anlaşılan birşey. Spf miktarı arttıkça güneşte yanmadan kalabilme süresi uzuyor sadece. Beyaz tenliler yüksek koruma faktörü kullanmak zorunda çünkü leke, çil, yanma, kızarıklık gibi sorunlara daha yatkınlar; ama hiçbir güneş koruyucu yüzde yüz koruma sağlayamıyor, zaten biz güneş kremini uygularken laboratuarlarda uygulanan miktarlardan daha az uyguluyoruz çoğu zaman.
    Ben esmerim mesela ve günlük 20 maksimum 30 faktörden fazlasını kullanmıyorum, çünkü yanma riskim pigment yoğunluğundan dolayı beyaz tenlilere göre oldukça az, ama güneş ışınlarına bağlı cilt kanserine yakalanma riskim beyazlarla hemen hemen aynı. Bu biraz da tercih meselesine dönüşüyor çünkü Spf arttıkça kıvam artıyor, kimyasallar artıyor ve ağır yapılı güneş koruyuculardan çoğumuz nefret ediyoruz.

    YanıtlayınSil
  2. Sorularıma cevap verdiğin için çok teşekkürler :) Bilen birileri olduğu için çok sevindim.O zaman şöyle diyelim koruma faktörlü ürün kullanmak kullanmamaya göre daha iyi :)İnsanlar bronzluk manyaklığı yüzünden hiç koruyucu kullanmamak ya da öğlen güneşinde güneşlenmek gibi şeyleri sıkça yapıyolar.Zaten kremleri de gün içinde tekrarlamak gerekiyor.Yine de kararmamak gibi bi çare yok sanırım :D

    YanıtlayınSil
  3. Rica ederim, bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalıştım :)Kesinlikle, hiç kullanmamaktan iyidir. Bu biraz da geleceğe yatırım diyelim, yaşam tarzı stres ve genetikten sonra yaşlanmayı hızlandıran en büyük şeylerden biri de güneş.

    YanıtlayınSil
  4. Bir denemekte fayda var yağlı değilse, yapış yapış oldukça dayanamıyorum evden çıkarken iyice rahatsız olup kremi silip çıkıyorum:)

    YanıtlayınSil
  5. Mağazada sürüp deneyebilirsin hatta iki markanınkini farklı kollarına sür dene :) tabi o arada sana zorla satış yapmaya çalışırlar onlara karşı koy :D bana nerdeyse standı satacaktı kadın ya :D

    YanıtlayınSil
  6. onorr un yazdıkları doğru ancak eklemek istediğim bir şey var ki güneşe de ihtiyacımız var. özellikle kışın zaten ankarada güneşi görmek pek olası değil, o nedenle koruma faktörlü ürünler pek iyi değil. d vitamini üretimi için güneş ışığı görmesi gerekiyor vücudun, ayrıca pek çok mekanizmayı da etkiliyor güneş. mesela ingiltere gibi sürekli yağmurlu ülkelerde yaşayanlarda depresyona çok daha fazla rastlanıyor çünkü güneş ışığı hormonları da etkiliyor. öyle kışın güneşten filan kaçmayınız yani, lazım o kadarı bize :) bir de bronzlaşmak aslında vücudun savunma mekanizması, ten rengi ne kadar koyu olursa o kadar az güneş ışığı emer ama tabi bronzlaşmayı marifet sayanlar da var ki sere serpe güneş altına yatmak kansere davetiye anlamına geliyor hele ki ozon tabakası diye bir şeyin yakında kalmayacağı şu günlerde :/

    YanıtlayınSil
  7. Pahalı almışsınız. :) 46 TL http://www.kozmotrend.com/clinique-sun-face-cream-spf-50

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur :) internetteki kampanyaları pek takip edemiyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...